CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 30, 2010

Not Performed...

aku akui.sejak kebelakangan ni, kerja ku tidak se"meriah" dulu..aku pernah coret dalam catatan ku dulu yang aku "demoralized"..remember?aku juga jarang balik lambat..sharp kul 5.00 aku da balik umah....tak sabar btemu anakanda terchenta..hehehehe....kadang kala lunch hour aku tutut racing balik tuk tgk anak jugak..aku tahu tikus-tikus itu berdecit.....org lain ada anak jugak....tak de mcm tuh...aku dah 7 bulan tinggal anak aku dari umur nya 6 bulan sehingga 1 tahun lebih...aku rasa bsalah sgt2...namun demi kerjaya utuk masa depan anakku juga aku gagahi....namun kini, aku lebih selesa mendakap dan membelai anakanda terchenta...di pejabat, mata dan mindaku sering tringatkan "ape dannen tgh buat skang ni.."..akutahu...ramai bkata "anak baru sorang..mcm tu la..nanti anak dah 5-6 orang tak dan nak pikir dah"....
biarla mereka berkata2.....aku selesa begini....aku juga dipinggirkan dari tugas2 "outstation" kerna katanya aku ada anak kecik....susah nak tinggalkan...aku hanya menganguk...lagi...mesyuarat malam tidak ada lagi muka aku...turut dikecualikan...sebab yg sama...aku ada anak kecik...hurm..skali lagi aku mengiayakan..aku tak tahu adakah ini pilihan aku...setahu aku, aku tak pernah mgadu kepada org atasan...hanya pada suami yg memahami....tapi mereka yg membuat pilihan untuk aku....adakah aku tidak performed?adakah aku selalu mencari alasan..tunggu la..mereka2 yang berkata2 itu berada di tempat aku..berkahwin dan punyai anak...aku yakin...mereka sekali lagi berada dalam kasut aku ketika ini...
sekadar coretan.....

No comments:

Post a Comment

Selamat Berkunjung

Hi Babes, Selamat Berkunjung ke blog ni, any comment allowed for improvement..