CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, November 24, 2010

Rebus Botol Susu Anak..

sejak Dannen kecik lagih aku akan rebus botol susu Dannen...ape yg aku dpt dr PAED sendiri kerana ini akan mematikan hama pada botol susu. rebus sehingga takat didih sehingga 20 minit..even ma aku pun staff nurse mmg sgt2 particular kalo nampak aku cuai skit...walaupun aku gunakan BPA Free botol susu spt AVENT n Tommee Tippee, aku tetap rebus sbb hama ni transparent..tak nampak ngan mata kasar..
yg jadi isu..my SIL...die baru je lepas buang fibroid then dia sound aku mase raya haji ari tuh..rebus botol susu anak boleh menyebabkan canser..aduhh...terhenti jantung aku...then die ckp guna botol susu mahal 10k skalipun tak boleh sbb botol susu tu plastik..katanye die bcakap dengan pakar...blik umah..puas aku mengogel cari tapi kesemua mummy mmg akan steril botol susu anak dan yg berduit akan beli steriliser machine tuk streril hama pada botol susu....


pendapat my aunt:

"pakar canser akan ckp mcm tuh..actually banyak faktor boleh sebabkan canser. eg..over expose cahaya mahatari..penggunaan shampoo,perapi yg keterlaluan kerana kandungan bahan kimia..begitu juga alat solek"

pendapat my mum:

"rebus botol susu boleh matikan hama pada botol.kalo tak rebus, basuh mcm tu je, tak mati kuman tuh..senang2 tanya PAED"

PAED said :
"kene rebus botol susu anak"

aku?
"my SIL tuh dah 40 over..BPA FREE pun die tak tahu ape maksudnye..cume aku penah dengar die ckp beli susu mahal2 kat anak..anak die dulu susu murah jek..baju pun takde yg berpesen2..baju biase jek...yg tak tahan die dah berpuluh tahun jadi cikgu....aku rase income die berganda2 lagi dari aku..tapi aku takkan guna duit aku beli brg tuk aku eg. barang kemas rather than abaikan brg2 anak aku. lagi pun aku bukan memilih susu yg mahal..tapi aku cuba pelbagai susu, anak aku diarhea 2minggu berturut merah bontot2..bile aku pakai *nf*g**w...terus anak aku ok tak berak2 dah"

p/s : jgn dengar ckp orang..dapat REAL expertnyer advice...

1 comment:

  1. adui..
    tak pernah lg dengor org cakap if rebus botol leh sebbkan cancer.ehhehe..itu botol2 lain kot..cam mineral water tu..sbb tu kan leh recycle nye produk. takkan nak recycle botoi susu lak. wkekek


    sy guna avent sterilizer..mudah n cepat..:-)

    ReplyDelete

Selamat Berkunjung

Hi Babes, Selamat Berkunjung ke blog ni, any comment allowed for improvement..